Obecnie w każdym sektorze przemysłowym wykorzystuje się szynoprzewody jako główne urządzenie do dystrybucji i transmisji energii. Jednak to w sektorze Automotive urodził się koncept szynoprzewodów i to właśnie w tym sektorze urządzenia te są priorytetowymi instalacjami.
Co wpłynęło na to, że to właśnie systemy szynoprzewodów (między innymi EG-BX-E, EG-BS, EG-MB, EG-BL-P) są tak chętnie wykorzystywane przez sektor samochodowy?
Przede wszystkim elastyczność zasilania, jak wiemy technologie w samochodach zmieniają się z roku na rok, tak samo muszą zmieniać się technologie produkcyjne, a tym samym towarzyszące instalacje. Zmiana tradycyjnej instalacji kablowej wymagała by często wymiany bardzo długich odcinków kabli, co powodowało by zwiększone koszty zmian produkcyjnych. Przy zasilaniu poprzez szynoprzewody jest to często kwestia zmiany miejsca wpięcia skrzynki odpływowej co praktycznie jest kosztem samej robocizny. Nawet jeżeli wymagana jest zmiana trasy szynoprzewodu, jest to kwestia wymiany kilku elementów, co nie jest współmierne z kosztami równoważnej instalacji kablowej. Dodatkowo co obecnie jest również bardzo ważne, jest ciężar takiej instalacji.
Szynoprzewody relatywnie są dużo lżejsze od instalacji kablowej
Dzięki czemu konstrukcja hali może być zoptymalizowana co redukuje koszty budowy takiego zakładu. Kolejną i najważniejszą kwestią wykorzystania szynoprzewodów jest ich niezawodność, w sektorze Automotive najistotniejsza kwestia to pewność zasilania. Szynoprzewody EG System dają bezpieczeństwo zasilania co doceniają takie marki jak Fiat, Ferrari, Maserati, Renault, Citroen, Nissan, Ford, Seat, Volkswagen, General Motors, Iveco.